VYDÁVÁNÍ OPISŮ A STEJNOPISŮ VYSVĚDČENÍ

VYDÁVÁNÍ OPISŮ A STEJNOPISŮ VYSVĚDČENÍ

VYDÁVÁNÍ OPISŮ A STEJNOPISŮ VYSVĚDČENÍ

Vydávání opisů a stejnopisů vysvědčení je řízeno § 28 odst. 7 a 8 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) v platném znění.

  1. Stejnopis vysvědčení se vydává obvykle za ztracené (poškozené) vysvědčení. Je to opis prvopisu (nad slovem vysvědčení se uvede text DRUHOPIS).
  2. Opis vysvědčení je kopie vystavená na základě předloženého originálu.
  3. Stejnopis vysvědčení se vydává na základě písemné žádosti podepsané žadatelem a adresované na ředitelství školy.
  4. Žádost je možné též zasílat elektronickou poštou a podepsat při převzetí vysvědčení. Formulář je na webových stránkách školy.
  5. V žádosti žadatel uvede jméno a příjmení (za studia a současné), třídu a rok a třídního učitele.
  6. Za stejnopis vysvědčení stanovuji poplatek ve výši Kč 100,–, v případě zaslání poštou 170,- Kč. Vydání stejnopisu se poznamená v příslušné dokumentaci školy.
  7. Termín pro vyřízení žádosti je obvykle 5 dnů.
  8. Způsob úhrady poplatku: hotově do pokladny školy.

Podrobnější vysvětlivky:

  1. Opis vysvědčení (dále jen “opis”) vydá škola na žádost osobě, jíž byl vydán prvopis, nebo jejímu zákonnému zástupci.

Opis se vydává jako kopie předloženého prvopisu a opatřuje se doložkou:

“Tento opis doslovně souhlasí s prvopisem” spolu s otiskem úředního razítka právnické osoby vykonávající činnost školy (dále jen “razítko”), jménem, popřípadě jmény, příjmením a podpisem osoby, která opis vystavila, a datem vydání opisu. V případě, že je prvopis tvořen více samostatnými listy, uvedou se tyto náležitosti na každém listu. Vydání opisu se uvede v příslušné dokumentaci školy.

  1. Stejnopis vysvědčení vydá škola na žádost osobě, jíž byl vydán prvopis, nebo jejímu zákonnému zástupci. Stejnopis se vyhotovuje na příslušném tiskopisu platném v době vydání prvopisu, popřípadě není-li k dispozici tento tiskopis, vyhotoví se stejnopis na jiném vhodném tiskopisu. Vydání stejnopisu se zaznamená v příslušné dokumentaci školy.
  2. Pokud nelze opatřit podpisy osob, které podepsaly prvopis, uvedou se na stejnopisu jména a příjmení těchto osob s dovětkem “v. r.”. Pokud nelze opatřit otisk razítka použitý na prvopisu, uvede se na stejnopisu namísto tohoto otisku zkratka “L. S.”. Na stejnopis se připojí doložka “Tento stejnopis souhlasí s prvopisem”. K doložce se uvedou tyto náležitosti: jméno popřípadě jména, příjmení a podpis ředitele školy a název právnické osoby, která stejnopis vydala, otisk razítka a datum vyhotovení stejnopisu. V případě, že se stejnopis vyhotovuje na více samostatných listech, opatří se doložkou a náležitostmi každý list stejnopisu. Službě nebo ověřené podle zákona o ověřování.
  3. Pokud dokumentace školy, ke které se žádost o vydání stejnopisu vztahuje, byla zničena, vydá škola o této skutečnosti žadateli potvrzení.
  4. Pokud se stejnopis vydává z důvodu změny jména, příjmení nebo rodného čísla, uvede se na stejnopisu jméno a příjmení žadatele a jeho rodné číslo podle stavu ke dni vydání stejnopisu. K žádosti o vydání stejnopisu se přiloží prvopis vysvědčení, a doklady o změně jména, příjmení a rodného čísla. Změna jména nebo příjmení se dokládá rozhodnutím příslušného správního úřadu o povolení změny jména a příjmení, popřípadě jeho úředně ověřeným opisem. Změna rodného čísla se dokládá v souladu s jiným právním předpisem.

 

V Ústí nad Orlicí, 1. 9. 2020                     Mgr. Stáňa Doležalová, ředitelka školy

 

ŽÁDOST O VYHOTOVENÍ OPISU (STEJNOPISU) VYSVĚDČENÍ  ke stažení:

VYDÁVÁNÍ OPISŮ A STEJNOPISŮ VYSVĚDČENÍ

 

 

 

Menu